Käyttö- ja toimitusehdot

HAVINA stories on suomalainen korubrändi, jolla on havinastories-niminen verkkokauppa.
Verkkokauppaa ylläpitää miramira, y-tunnus: 1713741-7.

Tuotteita myydään yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille tällä hetkellä vain Suomessa.

Tässä kerrottuja toimitusehtoja sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkokaupasta sekä vastaaviin toimituksiin.

Toimitusehdot ovat voimassa 25.11.2022 alkaen. Niitä voidaan päivittää ja muuttaa yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Kunkin tuotteen yhteydessä on tuote-esittely, kuva ja hinta. Tilaajan tulee ymmärtää, että kaikki tuotteet leikataan käsin ja ne ovat yksilöllisiä. Käsityönä tehdyt korut eivät ole identtisiä keskenään tai kuvassa olevan tuotteen kanssa. Koruissa voi esimerkiksi olla pieniä koko- tai muotoeroja. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät 24 % arvonlisäveroa, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimitustapa ja -kulut

Tilaukset toimitetaan yksityisasiakkaille Postin kuljettamana ja jälleenmyyjille Matkahuollon tai Postin kautta. Toimituskuluja veloitetaan alk. 4, 90 € / tilaus ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. Toimituskulut sisältävät kuljetus- ja pakkausmaksua.

Halutessasi voit valita toimitustavaksi myös noudun Havinan korupajalta.
Korupaja toimii osoitteessa c/o L'Genda & Studio Elego, Rautarienkatu 18, 15110 Lahti.
Aukioloajat noudolle ensisijaisesti arkisin klo 11-17 välillä.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön Klarna-maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi käyttämällä Klarna - palvelun tarjoamia joustavia maksutapoja.

Noutotilaus voidaan maksaa noudon yhteydessä pankkikortilla tai käteisellä (tasarahalla).

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.


Toimitusaika

Toimitusaika on keskimäärin 5-8 arkipäivää. Toimitusajan pituuteen vaikuttaa se, että kaikki korut tehdään käsin. Varastoa pyritään täydentämään jatkuvasti, mutta toisinaan jokin yksittäinen malli myydään tilapäisesti loppuun.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta.
Palauttaja kustantaa itse mahdollisesta palautuksesta aiheutuvat kulut, eikä sitä tai aiempaa toimituskulua hyvitetä tilaajalle.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen:
miraelise@miramira.fi.

Ilmoituksesta tulee ilmetä:
- palauttajan nimi ja yhteystiedot
- tilausnumero
- mitä palautetaan
- palautuksen syy

Peruutusoikeus, joka oikeuttaa myös toimituskulujen palauttamiseen, koskee vain viallisia tuotteita (rikkinäinen ja/tai viallinen koru tai sen osa). Kaikki korut kuvataan ennen lähettämistä.

Palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi, yhteystietosi ja tilausnumero palautuksen käsittelyä varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:

HAVINA Stories
c/o L'Genda
Rautatienkatu 18
15110 Lahti

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme sähköpostitse miraelise@miramira.fi tai soittamalla +358 50 591 0063.
Sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysyttävää liittyen tuotteisiin, yhteistyöhön tai tilaukseesi liittyen, otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

miraelise@miramira.fi

+358 50 591 0063

Pyrimme vastaamaan 24 h kuluessa yhteydenotostasi.

Vastuunrajoitus

Havina Stories ja miramira eivät vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).